
Udoskonalona Mazda MX-30 2022
16-05-2022Aktualizacje techniczne Mazdy MX-30 2022 sprawiają, że jest ona jeszcze łatwiejsza w obsłudze. Ładowarka pokładowa obsługuje teraz trójfazowe ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW, a wydajność szybkiego ładowania prądem stałym również została poprawiona poprzez zwiększenie maksymalnej mocy, jaką może przyjąć pojazd, z 40 do 50 kW. Skróciło to czas szybkiego ładowania prądem stałym o dziesięć minut do zaledwie 26 minut.
Dźwięk elektrycznego silnika Mazdy MX-30 pomaga kierowcy podświadomie rozpoznać ilość momentu obrotowego generowanego przez jednostkę napędową. W przypadku wersji z roku modelowego 2022 częstotliwość dźwięku została ustawiona na zakres 100-200 Hz, tożsamy z innymi dźwiękami słyszanymi podczas jazdy, takimi jak szum kół i wiatru, aby kierowcy mogli w intuicyjny sposób rozpoznać wielkość momentu obrotowego, bez poczucia że dźwięk jest nienaturalny. Ponadto, szczególnie w sytuacjach wymagających minimalnych zmian momentu obrotowego, zmiany ciśnienia akustycznego są bardziej subtelne, co pozwala pasażerom cieszyć się bardziej cichą i przyjemniejszą jazdą.
Oprócz istniejących schematów kolorystycznych wnętrza Modern Confidence i Vintage Brown, w Maździe MX-30 z rocznika modelowego 2022 wprowadzono nową wersję Urban Expression, która nadaje w środku wyrazisty styl. Nowe, całkowicie czarne wnętrze ożywiają szare i białe akcenty tapicerki oraz ciemnobrązowe wykończenia konsoli i uchwytów drzwi z korka.
Dotychczasowe wersje Mazdy MX-30 były dostępne w ośmiu kolorach nadwozia, w tym trzech wielotonowych – podstawowy kolor nadwozia w połączeniu z czarnym dachem oraz metalicznym szarym odcieniem obramowania kabiny i pokrywy bagażnika. W roku 2022 liczba kolorów wielotonowych została zwiększona do czterech, a do gamy dodano Jet Black i nowy dla Mazdy kolor Zircon Sand.
W połączeniu z całkowicie czarnym wnętrzem Urban Expression, Zircon Sand to naturalny beż inspirowany piaskiem cyrkonowym, który odzwierciedla dziedzictwo produkcji form odlewniczych Mazdy wykonanych z tego materiału. Drugi nowy wielotonowy schemat kolorystyczny łączy nadwozie i dach w kolorze Jet Black Mica ze srebrnym obramowaniem górnej części nadwozia oraz, po raz kolejny, całkowicie czarnym wnętrzem. Ponadto, obecny do tej pory kolor nadwozia Soul Red Crystal jest teraz również połączony z czarnym wnętrzem, co nadaje mu sportowy wygląd.
ANGAŻUJĄCE DOZNANIE PROWADZENIA SAMOCHODU
MX-30 wprowadza wśród modeli Mazdy nową technikę napędu elektrycznego, nazwaną e–Skyactiv. Dzięki maksymalnej mocy systemu wynoszącej 107 kW/145 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 270,9 Nm napędzana na przednie koła Mazda MX-30 może przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy.
Przy zużyciu energii na poziomie 17,9 kWh/100 km (i emisjach CO2 0 g/km; wg normy WLTP w cyklu mieszanym) , akumulator litowo-jonowy e-Skyactiv o pojemności 35,5 kWh zapewnia modelowi MX-30 zasięg 200 km w cyklu mieszanym (wg normy WLTP), co znacznie przekracza średnie dzienne zapotrzebowanie klientów europejskich, wynoszące 48 kilometrów.
Aktualizacje techniczne Mazdy MX-30 2022 sprawiają, że jest ona jeszcze łatwiejsza w obsłudze. Ładowarka pokładowa obsługuje teraz trójfazowe ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW, a wydajność szybkiego ładowania prądem stałym również została poprawiona poprzez zwiększenie maksymalnej mocy, jaką może przyjąć pojazd, z 40 do 50 kW. Skróciło to czas szybkiego ładowania prądem stałym o dziesięć minut do zaledwie 26 minut.
Dźwięk elektrycznego silnika Mazdy MX-30 pomaga kierowcy podświadomie rozpoznać ilość momentu obrotowego generowanego przez jednostkę napędową. W przypadku wersji z roku modelowego 2022 częstotliwość dźwięku została ustawiona na zakres 100-200 Hz, tożsamy z innymi dźwiękami słyszanymi podczas jazdy, takimi jak szum kół i wiatru, aby kierowcy mogli w intuicyjny sposób rozpoznać wielkość momentu obrotowego, bez poczucia że dźwięk jest nienaturalny.
Ponadto, szczególnie w sytuacjach wymagających minimalnych zmian momentu obrotowego, zmiany ciśnienia akustycznego są bardziej subtelne, co pozwala pasażerom cieszyć się bardziej cichą i przyjemniejszą jazdą.
W ramach pogłębiania filozofii projektowania skupionej na człowieku, z której wyłoniły się takie nowe technologie, jak architektura Skyactiv-Vehicle, konstruktorzy zaadaptowali do nowego modelu wielokierunkowe struktury pierścieniowe i zastosowali elektryczny system e-GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), by w pełni wykorzystać unikatowy charakter i własności pojazdu elektrycznego.
Dla modelu MX-30 Mazda opracowała własną, oryginalną koncepcję aktywnego pedału gazu. Jest to modyfikacja tradycyjnego pedału gazu, pozwalająca skrócić czas reakcji urządzenia na impuls. Ponadto, poprzez głośniki systemu audio emitowany jest dźwięk przyśpieszania, pomagający w percepcji przyrostu momentu obrotowego – rozwiązanie to ułatwia kierowcy dokładne panowanie nad prędkością pojazdu. MX-30 wyposażona jest także w łopatki przy kierownicy dla jeszcze pełniejszej satysfakcji z prowadzenia samochodu elektrycznego.
Działając wspólnie, systemy te mają na celu zapewniać pełną spójność reakcji pojazdu na impulsy i decyzje kierowcy, jednorodne i gładkie przejścia pomiędzy działającymi siłami przeciążeń poprzecznych i wzdłużnych oraz poprawiać zarówno zwinność, jak i stabilność jazdy na zakrętach, co w sumie składa się na jeszcze bardziej wyrafinowane przeżycia z prowadzenia każdej Mazdy.
ZAAWANSOWANE PARAMETRY BEZPIECZEŃSTWA DLA PRZYJEMNOŚCI, ZAUFANIA I SPOKOJU
W swoim dążeniu do kształtowania społeczeństw przyszłości, wolnych od wypadków samochodowych, Mazda nieustannie pracuje nad poprawą parametrów bezpieczeństwa w ramach swojej filozofii Mazda Proactive Safety.
Zestaw zaawansowanych technik bezpieczeństwa i-Activsense użytych w modelu MX-30 jest poszerzony o nową funkcję, dodaną do systemu SBS (Smart Brake Support, czyli inteligentnego wspomagania hamowania) i przeznaczoną do zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, oraz o funkcję Emergency Lane Keeping - zapobiegania niekontrolowanemu opuszczeniu drogi, opracowaną po to, by pomóc kierowcom w zachowaniu właściwego toru jazdy na drogach z krawężnikami lub stromym skrajem, nawet tam, gdzie brakuje oznaczeń pasa ruchu.
Pomimo użycia drzwi typu freestyle, bez słupka środkowego, nadwozie MX-30 łączy w sobie wysoką sztywność ze zdolnością skutecznego pochłaniania energii, co przekłada się na doskonałą ochronę przed skutkami kolizji. Inżynierowie Mazdy zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i koncepcje rozwojowe, włącznie z dokładnie zaprojektowaną strukturą chroniącą akumulator wysokiego napięcia.